dilluns, 9 de novembre del 2009

Tradicions d'una NACIÓ!

Les tradicions catalanes sens dubte s'han de defensar i seguir-les, encara que si que es veritat que festes com el famós Halloween o el Pare Noel ( 6 de desembre, encara que jo el celebro el dia 25 amb el tió perquè soc "tontu")estan sent molt ben vingudes per la major part de la població. Jo diria que el motiu pel qual halloween està sent ben acceptat és perquè la castanyada en si es una mica "sosa", sol es fan i es mengen panellets i castanyes, en canvi al Halloween el fet de disfressar-se a molts nens els fascina.
La tradició catalana que més m'agrada es el tió, potser pels records que em porta de la infància quan pensava que el tronc més simple amb una barretina i ben alimentat et podia "cagar" un munt de regals cuatre vegades més gran que el propi tronc. Ara ho penso i em dic que com podia ser tan burro!! de creurem una cosa així de fascinant.

1 comentari:

  1. No, Marc, no. No t'enganis. No ets ni burro ni tonto. Senzillament formes part d'una societat que et mulla de les seves virtuts i dels seus defectes. Sigui el 25 o el 6, el tió o els reis, el que demostres és que tens (i has tingut) una família que t'ha estimat i que ha volgut que tinguessis il·lusió per tot, inclosa per la fantasia creada perquè els nens i nenes petits han de viure, d'alimentar-se, d'amor i d'il·lusió. TOTS els infants del món ho haurien de tastar.
    Per això tu (i jo) hem estat tan afortunats.

    ResponElimina